המונח בעיות רגשיות הוא שם כולל למגוון קשיים רגשיים, התנהגותיים או בין אישיים אשר מופיעים בגילאי הילדות וגורמים לתחושת מצוקה ולפגיעה בתפקוד התקין של הילד. חלק מהילדים עשויים לבטא בצורה מילולית תחושות וקשיים, בעוד אחרים מאותתים על מצוקותיהם הרגשיות באופן עקיף, באמצעות התנהגויות שונות. דוגמא לקשיים רגשיים הם: קושי ביצירת קשר עם ילדים, בעיות התנהגות , סף תיסכול נמוך, בטחון עצמי נמוך, קשיי הרדמות, פחדים וחרדות ועוד.
הטיפול מבוסס על הההנחה כי דפוסי התנהגות לא יעילים הם תגובה לרגשות או מחשבות שליליות ולכן שינוי במחשבות האוטומטיות יביא לשינוי בתגובות הרגשיות. במהלך הטיפול המטפל עוזר לילד להכחיד אמירות שליליות ולהחליפם באמירות עצמיות חיוביות יותר. טיפול סיביטי הוא טיפול יעיל ותכליתי שמכוון להשיג שיפור ממוקד בבעיה תוך זמן קצר. טיפול סיביטי מסייע למגוון קשיים רגשיים אצל בילדים ביניהם הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעות חרדה, הפרעות אכילה, הפרעת קשב וריכוז ועוד. .
מדובר על פגיעה מולדת ביכולת לרכוש מיומנויות למידה אקדמיות בסיסיות כמו קריאה, שפה, חשבון, כתיבה שהרקע שלה הוא נוירולוגי. לקות למידה יכולה להופיע אצל כל ילד ללא תלות ביכולותיו השכליות ובכישוריו. לפי הספרות כ- 10% מכלל האוכלוסיה מתמודדים עם לקות למידה כלשהי. לקות הלמידה מתגלה לרוב בתקופת בית הספר כשהילד מתקשה להתמודד עם הדרישות הלימודיות ומתחיל לפתח פערים לימודיים כגוברים ככל שהדרישות הלימודיות גבוהות יותר. כדי לצלוח את הלימודים בבית הספר זקוק הילד לקוי הלמידה לתמיכה לימודית אינטנסיבית ולעיתים גם לסיוע רגשי. מקובל להניח שלאבחון וטיפול מוקדמים השפעה מכרעת על יכולתו של הילד להשתלב ולהצליח בבית הספר.
דיסלקציה היא סוג של לקות למידה בעלת רקע נוירולוגי הפוגעת בתהליכים הקשורים לרכישת כישורי שפה, קריאה וכתיבה. הדיסלקציה מתגלה לרוב בתקופת בי"ס אך היא אינה חולפת ובעצם מלווה את האדם לאורך חייו. ילדים הסובלים מדיסלקציה מתקשים ברכישת הקריאה. גם כאשר נרכשת רמה סבירה של קריאה התהליך אינו אוטומטי ודורש מהילד מאמץ רב שמשאיר לו מעט אנרגיה כדי להבין את מה שקרא. מכיוון שהקריאה היא יכולת בסיסית בלימודים ובחברה, לקות בקריאה משפיעה בעקיפין על כל תחומי הלימוד ועשויה לגרום לקושי מצטבר בשפה, באוצר המילים ובידע הכללי. ההתמודדות עם דיסלקציה עשויה לגרום ילד ולמבוגר המתמודד עם הלקות תחושת תיסכול מאחר והישגיהם הלימודיים אינם תואמים את ההשקעה שלהם בלמידה. ילדים המתמודדים עם לקות מסוג זה יזדקקו לתמיכה של הוראה מתקנת, והתאמות לימודיות כדי לצלוח את אתגרי בי"ס.
דיסגרפיה היא לקות למידה המתבטאת בקשיים בהבעה בכתב ומתאפיינת להישגים נמוכים בכתיבה. הדיסגרפיה מתייחסת למספר של הפרעות בכתיבה, בינהם קושי בפעולת הכתיבה הטכנית עצמה וביכולת הקוגניטיבית הנדרשת לצורך ביצועה., כתב יד הוא בעל קריאות נמוכה, הכתיבה היא איטית , מסורבלת וכוללת שגיאות כתיב רבות, מופיעים לעיתים גם קשיים בניסוח המשפט ושימוש לא נכון בכללי הכתיבה. בשל כל הקשיים האלה תלמיד הסובל מדיסגרפיה מעדיף להימנע מכתיבה או עונה בקצרה.
האבחון הפסיכודידקטי הוא בדיקה (לרוב ) דו שלבית הבודקת בעיות למידה, קשיי קשב וכישורים רגשיים. האבחון מיועד לילדים ובני נוער בכל גילאי בי"ס, מכתה א' ועד י"ב. האבחון מורכב כאמור מסדרת מבחנים בתחומים פסיכולוגיים ודידקטיים-לימודיים, ומשקף ברזולוציה גבוהה את כל מגוון הקשיים והיכולות של הילד. האבחון מבוצע ע"י צוות של מאבחנים דידיקטים ופסיכולוגים לרוב בשני מפגשים שונים. האבחון ממקד את הקשיים שמעכבים את הילד בלמידה בתחום החברתי או הרגשי וממליץ על דרכים לסייע לו בתחומים רבים בינהם דרכי הוראה, הפניות למורים ומטפלים שונים, צוות הלמידה והיועצים יקבלו הדגשים וכלים כיצד להעצים את הילד.
אבחון דידקטי הוא בדיקה הבודקת בעיות למידה ותפקודי קשב וריכוז והוא מיועד לרוב לתלמידי בי"ס תיכון אשר סבורים שהם סובלים מקשיים ממוקדים בתחום הלמידה בלבד. או לבוגרים שמעונינים לגשת למבחן הפסיכומטרי והם מרגישים שהם זקוקים להקלות לימודיות כדי להצליח במבחן. האבחון נערך במפגש אחד ע"י מאבחנת דידיקטית המיומנת באיתור קשיים ולקויות למידה. האבחון ממקד את הקשיים שמעכבים את הנבדק בתחומי הלמידה והקשב וממליץ על דרכים לסייע לו בינהם התאמות ללמידה, הדגשה על דרכי הוראה ולמידה, והפנייה לאנשי טיפול נוספים.
אבחון פסיכולוגי הוא אבחון המשלב את התחום השכלי והרגשי של הילד ומספק תמונה אינטגרטיבית ביחס ליכולותיו וקשייו של הילד. האבחון כולל הערכת אינטיליגנציה לבדיקת היכולות הקוגנטיביות של הנבדק ומתמקד בהערכת התפקוד הרגשי חברתי והתנהגותי תוך שימוש במבחנים השלכתיים. פנייה לאבחון פסיכולוגי מתבצעת כשיש חשד שקשיים רגשיים משפיעים על תפקוד הילד ורוצים לברר את מקורם. האבחון מתאים לילדים ובני נוער בכל הגילאים והוא נערך ע"י פסיכולוג מוסמך לרוב בשני מפגשים. המלצות האבחון מצביעות על דרכים לסייע לילד ביניהם הפנייה של הילד וההורים לאנשי טיפול נוספים, הדגשים לצוות ההוראה ולהורים כיצד להעצים את הילד בבי"ס ובבית. לתיאום האבחון יש לפנות למזכירות המכון.
אבחון בשלות לכתה א' הוא אבחון פסיכולוגי שנערך לילדי גן חובה לקראת עלייתם לכתה א'. מטרת האבחון היא לבדוק את המוכנות הרגשית והשכלית של הילד לקראת המעבר לבי"ס. האבחון נערך ע"י פסיכולוג והוא כולל התייחסות לכישורי השפה, הזכרון, היכולת המוטורית והבשלות לכתיבה. בנוסף האבחון בודק במיוחד את בשלותו הרגשית של הילד, בטחונו העצמי ויכולתו להתמודד עם המעבר למסגרת תובענית יותר. האבחון מסייע להורים לקבל החלטה לגבי עלייה לכתה א', ממפה את תחומי הקושי והחוזק של הילד וממליץ על דרכי טיפול לילד.
אבחון פסיכודיאגנוסטי הוא אבחון פסיכולוגי מקיף, שמטרתו לתת תמונה מעמיקה, ביחס למצבו הרגשי והנפשי של הנבדק, לצד כישוריו השכליים. האבחון הפסיכודיאגנוסטי עוזר להבין את מהות הקשיים הרגשיים, התפקודיים וההתנהגותיים של הנבדק, עוזר לזהות גורמי סיכון, ומהווה כלי טוב לקביעת כיווני התערבות וטיפול. אבחון פסיכודיאגנוסטי מתאים לילדים, בני נוער ומבוגרים והוא נערך ע"י פסיכולוג קליני במספר מפגשים.
המונח בעיות רגשיות הוא שם כולל למגוון קשיים רגשיים, התנהגותיים או בין אישיים אשר מופיעים בגילאי הילדות וגורמים לתחושת מצוקה ולפגיעה בתפקוד התקין של הילד. חלק מהילדים עשויים לבטא בצורה מילולית תחושות וקשיים, בעוד אחרים מאותתים על מצוקותיהם הרגשיות באופן עקיף, באמצעות התנהגויות שונות. דוגמא לקשיים רגשיים הם: קושי ביצירת קשר עם ילדים, בעיות התנהגות , סף תיסכול נמוך, בטחון עצמי נמוך, קשיי הרדמות, פחדים וחרדות ועוד.
הטיפול מבוסס על הההנחה כי דפוסי התנהגות לא יעילים הם תגובה לרגשות או מחשבות שליליות ולכן שינוי במחשבות האוטומטיות יביא לשינוי בתגובות הרגשיות. במהלך הטיפול המטפל עוזר לילד להכחיד אמירות שליליות ולהחליפם באמירות עצמיות חיוביות יותר. טיפול סיביטי הוא טיפול יעיל ותכליתי שמכוון להשיג שיפור ממוקד בבעיה תוך זמן קצר. טיפול סיביטי מסייע למגוון קשיים רגשיים אצל בילדים ביניהם הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעות חרדה, הפרעות אכילה, הפרעת קשב וריכוז ועוד. .
מדובר על פגיעה מולדת ביכולת לרכוש מיומנויות למידה אקדמיות בסיסיות כמו קריאה, שפה, חשבון, כתיבה שהרקע שלה הוא נוירולוגי. לקות למידה יכולה להופיע אצל כל ילד ללא תלות ביכולותיו השכליות ובכישוריו. לפי הספרות כ- 10% מכלל האוכלוסיה מתמודדים עם לקות למידה כלשהי. לקות הלמידה מתגלה לרוב בתקופת בית הספר כשהילד מתקשה להתמודד עם הדרישות הלימודיות ומתחיל לפתח פערים לימודיים כגוברים ככל שהדרישות הלימודיות גבוהות יותר. כדי לצלוח את הלימודים בבית הספר זקוק הילד לקוי הלמידה לתמיכה לימודית אינטנסיבית ולעיתים גם לסיוע רגשי. מקובל להניח שלאבחון וטיפול מוקדמים השפעה מכרעת על יכולתו של הילד להשתלב ולהצליח בבית הספר.
דיסלקציה היא סוג של לקות למידה בעלת רקע נוירולוגי הפוגעת בתהליכים הקשורים לרכישת כישורי שפה, קריאה וכתיבה. הדיסלקציה מתגלה לרוב בתקופת בי"ס אך היא אינה חולפת ובעצם מלווה את האדם לאורך חייו. ילדים הסובלים מדיסלקציה מתקשים ברכישת הקריאה. גם כאשר נרכשת רמה סבירה של קריאה התהליך אינו אוטומטי ודורש מהילד מאמץ רב שמשאיר לו מעט אנרגיה כדי להבין את מה שקרא. מכיוון שהקריאה היא יכולת בסיסית בלימודים ובחברה, לקות בקריאה משפיעה בעקיפין על כל תחומי הלימוד ועשויה לגרום לקושי מצטבר בשפה, באוצר המילים ובידע הכללי. ההתמודדות עם דיסלקציה עשויה לגרום ילד ולמבוגר המתמודד עם הלקות תחושת תיסכול מאחר והישגיהם הלימודיים אינם תואמים את ההשקעה שלהם בלמידה. ילדים המתמודדים עם לקות מסוג זה יזדקקו לתמיכה של הוראה מתקנת, והתאמות לימודיות כדי לצלוח את אתגרי בי"ס.
דיסגרפיה היא לקות למידה המתבטאת בקשיים בהבעה בכתב ומתאפיינת להישגים נמוכים בכתיבה. הדיסגרפיה מתייחסת למספר של הפרעות בכתיבה, בינהם קושי בפעולת הכתיבה הטכנית עצמה וביכולת הקוגניטיבית הנדרשת לצורך ביצועה., כתב יד הוא בעל קריאות נמוכה, הכתיבה היא איטית , מסורבלת וכוללת שגיאות כתיב רבות, מופיעים לעיתים גם קשיים בניסוח המשפט ושימוש לא נכון בכללי הכתיבה. בשל כל הקשיים האלה תלמיד הסובל מדיסגרפיה מעדיף להימנע מכתיבה או עונה בקצרה.
האבחון הפסיכודידקטי הוא בדיקה (לרוב ) דו שלבית הבודקת בעיות למידה, קשיי קשב וכישורים רגשיים. האבחון מיועד לילדים ובני נוער בכל גילאי בי"ס, מכתה א' ועד י"ב. האבחון מורכב כאמור מסדרת מבחנים בתחומים פסיכולוגיים ודידקטיים-לימודיים, ומשקף ברזולוציה גבוהה את כל מגוון הקשיים והיכולות של הילד. האבחון מבוצע ע"י צוות של מאבחנים דידיקטים ופסיכולוגים לרוב בשני מפגשים שונים. האבחון ממקד את הקשיים שמעכבים את הילד בלמידה בתחום החברתי או הרגשי וממליץ על דרכים לסייע לו בתחומים רבים בינהם דרכי הוראה, הפניות למורים ומטפלים שונים, צוות הלמידה והיועצים יקבלו הדגשים וכלים כיצד להעצים את הילד.
אבחון דידקטי הוא בדיקה הבודקת בעיות למידה ותפקודי קשב וריכוז והוא מיועד לרוב לתלמידי בי"ס תיכון אשר סבורים שהם סובלים מקשיים ממוקדים בתחום הלמידה בלבד. או לבוגרים שמעונינים לגשת למבחן הפסיכומטרי והם מרגישים שהם זקוקים להקלות לימודיות כדי להצליח במבחן. האבחון נערך במפגש אחד ע"י מאבחנת דידיקטית המיומנת באיתור קשיים ולקויות למידה. האבחון ממקד את הקשיים שמעכבים את הנבדק בתחומי הלמידה והקשב וממליץ על דרכים לסייע לו בינהם התאמות ללמידה, הדגשה על דרכי הוראה ולמידה, והפנייה לאנשי טיפול נוספים.
אבחון פסיכולוגי הוא אבחון המשלב את התחום השכלי והרגשי של הילד ומספק תמונה אינטגרטיבית ביחס ליכולותיו וקשייו של הילד. האבחון כולל הערכת אינטיליגנציה לבדיקת היכולות הקוגנטיביות של הנבדק ומתמקד בהערכת התפקוד הרגשי חברתי והתנהגותי תוך שימוש במבחנים השלכתיים. פנייה לאבחון פסיכולוגי מתבצעת כשיש חשד שקשיים רגשיים משפיעים על תפקוד הילד ורוצים לברר את מקורם. האבחון מתאים לילדים ובני נוער בכל הגילאים והוא נערך ע"י פסיכולוג מוסמך לרוב בשני מפגשים. המלצות האבחון מצביעות על דרכים לסייע לילד ביניהם הפנייה של הילד וההורים לאנשי טיפול נוספים, הדגשים לצוות ההוראה ולהורים כיצד להעצים את הילד בבי"ס ובבית. לתיאום האבחון יש לפנות למזכירות המכון.
מוקסו הינו אבחון בסיסי שמתאים לילדים בני נוער וגם למבוגרים נשים וגברים. מדובר באבחון בסיסי שבודק האם קיימים סימפטומים של הפרעת קשב וריכוז. במהלך האבחון ניתן לבדוק אם תפקוד הנבדק משתפר כתוצאה מנטילת תרופה ( התרופה תינתן בהמלצת רופא בלבד). עם קבלת התוצאות יופנה הנבדק לנוירולוג. בנוסף מומלץ לאחר קבלת התוצאות להמשיך לבדוק את הסימפטומים באמצעות אבחון רחב יותר.
אבחון בשלות לכתה א' הוא אבחון פסיכולוגי שנערך לילדי גן חובה לקראת עלייתם לכתה א'. מטרת האבחון היא לבדוק את המוכנות הרגשית והשכלית של הילד לקראת המעבר לבי"ס. האבחון נערך ע"י פסיכולוג והוא כולל התייחסות לכישורי השפה, הזכרון, היכולת המוטורית והבשלות לכתיבה. בנוסף האבחון בודק במיוחד את בשלותו הרגשית של הילד, בטחונו העצמי ויכולתו להתמודד עם המעבר למסגרת תובענית יותר. האבחון מסייע להורים לקבל החלטה לגבי עלייה לכתה א', ממפה את תחומי הקושי והחוזק של הילד וממליץ על דרכי טיפול לילד.
אבחון פסיכודיאגנוסטי הוא אבחון פסיכולוגי מקיף, שמטרתו לתת תמונה מעמיקה, ביחס למצבו הרגשי והנפשי של הנבדק, לצד כישוריו השכליים. האבחון הפסיכודיאגנוסטי עוזר להבין את מהות הקשיים הרגשיים, התפקודיים וההתנהגותיים של הנבדק, עוזר לזהות גורמי סיכון, ומהווה כלי טוב לקביעת כיווני התערבות וטיפול. אבחון פסיכודיאגנוסטי מתאים לילדים, בני נוער ומבוגרים והוא נערך ע"י פסיכולוג קליני במספר מפגשים.
עיצוב, בנייה ופיתוח – קליינטורה בע"מ
סוג האבחון | סוג הביטוח | מחיר בסיסי | תוספת 1 | תוספת 2 | הערות |
---|---|---|---|---|---|
פסיכודידקטי וחשבון | כללית פלטינום | 1440 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 490 ₪ | תוספת שיחת סיכום- 250 ₪ | * ללקוחות פלטינום זכאות להנחת פלטינום פעם אחת בחיים. יש לוודא זכאות מול המזכירות. |
כללית מושלם | 2040 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 250 ₪ | תוספת שיחת סיכום- 100 ₪ | ||
מאוחדת עדיף | 2040 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 250 ₪ | תוספת שיחת סיכום- 100 ₪ | ||
מאוחדת שיא | תשלום עבור חשבון בלבד- 450 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 490 ₪ | תוספת שיחת סיכום- 250 ₪ | * מותנה בקבלת טופס 17 מקופ"ח לפקס: 09-7931669 | |
קופ"ח לאומית | 2400 ₪ | ||||
פסיכודידקטי | מכבי שלי וזהב | 2400 ₪ | |||
דידקטי וחשבון | כללית פלטינום | 1000 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 490 ₪ | תוספת שיחת סיכום- 250 ₪ | * מקובל לערוך אבחון דידקטי אם מדובר בתלמיד בכיתות התיכון שזקוק להארכת זמן בלבד. התאמות אחרות דורשות חתימה של פסיכולוג ועריכת אבחון פסיכודידקטי. |
כללית מושלם | 1450 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 490 ₪ | |||
מאוחדת עדיף | 1450 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 350 ₪ | |||
מאוחדת שיא | תשלום עבור חשבון בלבד- 450 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 490 ₪ | * מותנה בקבלת טופס 17 מקופ"ח לפקס: 097937669 | ||
דידקטי וחשבון (כולל מקצועות) | קופ"ח לאומית | 1750 ₪ | |||
מכבי שלי וזהב | 1750 ₪ | ||||
אבחון לסטודנט | 1750 ₪ | ||||
אבחון לקראת פסיכומטרי | 1750 ₪ | * האבחון כולל עריכת הנתונים בטבלה לפי דרישת המרכז הארצי לבחינות והערכה ללא תוספת תשלום. | |||
אבחון לקראת מבחני הסמכה בלשכת עו"ד | 1750 ₪ | * לבוגרי לימודי משפטים שמרגישים כי הם זקוקים להקלות במבחן ההסמכה. | |||
אבחון מוקסו | כללית פלטינום | חלק א' + חלק ב' (לאחר נטילת התרופה)
– 50 ₪ | * מותנה במכתב הפנייה שחתום ע"י נוירולוג/ פסיכיאטר | ||
כללית מושלם | חלק א'- 110 ₪ | חלק ב' (לאחר נטילת התרופה)- 110 ₪ | * מותנה במכתב הפנייה שחתום ע"י נוירולוג/ פסיכיאטר | ||
מכבי / מאוחדת / לאומית | חלק א'- 250 ₪ | חלק ב' (לאחר נטילת התרופה)- 250 ₪ |
סוג האבחון | סוג הביטוח | מחיר בסיסי | תוספת 1 | תוספת 2 | הערות |
---|---|---|---|---|---|
פסיכו- דידקטי וחשבון | כללית פלטינום | 1440 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 490 ₪ | תוספת שיחת סיכום- 250 ₪ | * ללקוחות פלטינום זכאות להנחת פלטינום פעם אחת בחיים. יש לוודא זכאות מול המזכירות. |
כללית מושלם | 2040 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 250 ₪ | תוספת שיחת סיכום- 100 ₪ | ||
מאוחדת עדיף | 2040 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 250 ₪ | תוספת שיחת סיכום- 100 ₪ | ||
מאוחדת שיא | תשלום עבור חשבון בלבד- 450 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 490 ₪ | תוספת שיחת סיכום- 250 ₪ | * מותנה בקבלת טופס 17 מקופ"ח לפקס: 09-7931669 | |
קופ"ח לאומית | 2400 ₪ | ||||
פסיכו- דידקטי | מכבי שלי וזהב | 2400 ₪ | |||
דידקטי וחשבון | כללית פלטינום | 1000 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 490 ₪ | תוספת שיחת סיכום- 250 ₪ | * מקובל לערוך אבחון דידקטי אם מדובר בתלמיד בכיתות התיכון שזקוק להארכת זמן בלבד. התאמות אחרות דורשות חתימה של פסיכולוג ועריכת אבחון פסיכו- דידקטי. |
כללית מושלם | 1450 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 490 ₪ | |||
מאוחדת עדיף | 1450 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 350 ₪ | |||
מאוחדת שיא | תשלום עבור חשבון בלבד- 450 ₪ | תוספת מקצוע אנגלית החל מכתה ה'- 490 ₪ | * מותנה בקבלת טופס 17 מקופ"ח לפקס: -09 7937669 | ||
דידקטי וחשבון (כולל מקצועות) | קופ"ח לאומית | 1750 ₪ | |||
מכבי שלי וזהב | 1750 ₪ | ||||
אבחון לסטודנט | 1750 ₪ | ||||
אבחון לקראת פסיכומטרי | 1750 ₪ | * האבחון כולל עריכת הנתונים בטבלה לפי דרישת המרכז הארצי לבחינות והערכה ללא תוספת תשלום. | |||
אבחון לקראת מבחני הסמכה בלשכת עו"ד | 1750 ₪ | * לבוגרי לימודי משפטים שמרגישים כי הם זקוקים להקלות במבחן ההסמכה. | |||
אבחון מוקסו | כללית פלטינום | חלק א' + חלק ב' (לאחר לקיחת התרופה) – 50 ₪ | * מותנה במכתב הפנייה שחתום ע"י נוירולוג/ פסיכיאטר. | ||
כללית מושלם | חלק א' – 110 ₪ | חלק ב' (לאחר לקיחת התרופה) – 110 ₪ | * מותנה במכתב הפנייה שחתום ע"י נוירולוג/ פסיכיאטר. | ||
מכבי / מאוחדת / לאומית | חלק א' – 250 ₪ | חלק ב' (לאחר לקיחת התרופה) – 250 ₪ |