אני רוצה לדבר אתכם היום על אחד הנושאים מסדרת הכתבות של יעל אודם מערוץ 12. בכתבה ישנה התייחסות רחבה לכך שהרמה הלימודית של הילדים בשנת הקורונה ירדה אצל מרבית הילדים עקב הקושי ללמוד דרך הזום.
הכתבה הזו לא התייחסה לילדים שמתקשים בלימודים או לילדים עם לקויות למידה, אלא מתארת את מצבם של כלל הילדים. יש להניח שאצל ילדים שבלי קשר לתקופת הקורונה סבלו מקשיים לימודיים -המצב חמור בהרבה. ילדים אלו זקוקים לתיווך ולחזרות רבות כדי להבין את החומר הנלמד, במיוחד הם זקוקים שהמורה שמלמדת אותם התמחתה בלימוד תוך עקיפת התחום בו הם מתקשים.
מאחר ורוב הילדים לא קיבלו את הסיוע הזה, יש להניח שהם מתחילים את שנת הלימודים הנוכחית עם פערים גדולים בחומר הלימוד. מעבר לקשיים הלימודיים יש להניח שכל צורת הלמידה בזום, עימתה את הילדים האלו עם הקשיים שלהם- הקושי להתרכז ולקלוט חומר, ולכן היתה כרוכה עבורם בהרבה כאב ותיסכול עבורם.
אם גם הילד שלכם מתמודד עם קשיים לימודיים מתמשכים, אם הקשיים הלימודיים שלו התגברו בשנת הקורונה, עכשיו זה בדיוק הזמן לאבחן אותו להבין את מוקדי הקושי ולהמליץ על דרכים שיקדמו אותו.
שלכם גבי